Wednesday, December 20, 2006



kredo makhluk Yusuf Fansuri

(T.E.R.T.I.B)

TOLERANSI

Tuhan adalah Raja segala Manusia dan Makhluk-Nya. Manusia adalah makhluk-Nya. Makhluk harus tunduk hanya kepada-Nya. Maka aku harus bertoleransi sesama makhluk ciptaan-Nya.

EMPATI

Hidup ini sederhana maka bersederhanalah. Hari ini aku mungkin berada, mungkin esok aku papa. Ambilah apa yang ada dan selebihnya adalah milik Tuhan semesta.

RESTU/REDHA

Segalanya adalah atas kehendak-Nya jua, aku setia dengan jiwa dan nurani. Segalanya punya Qada’ dan Qadar-Nya.

TULUS IKHLAS

Aku pemurah dengan pertolongan, dermawan di dalam fikiran, zahir dan batin.

ILMU

Al-Quran & Hadis adalah rujukan aku.

BIJAKSANA

Bijaksanalah seperti Sang Pangeran CINTA (Nabi S.A.W)

1 comment:

Maslina Mahbu @ Armiza Nila said...

Suf,

Tahniah atas kelahiran blog yang satu ini.

Semoga anda terus memperkembangkan sayap pengkaryaan ke langit yang paling tinggi.

Selaku penulis Armiza Nila berharap kita sentiasa di jalan benar dan pengiktirafan orang pastinya membuatkan kita lebih bersemangat untuk terus berkarya dalam gelombang laut sastera Kenyalang ini.